Przejdź do głównej zawartości

Tech Lead

Tech Lead (Architecture Owner)

Tech Lead to lider techniczny zespołu projektowego. W Solvro pełni rolę mentora i przewodnika, koncentrując się na wspieraniu zespołu w rozwiązywaniu problemów technicznych oraz zapewnianiu wysokiej jakości kodu i architektury.

“Tech Lead is a North Star for the team, providing technical direction, guidance, and support to ensure the team stays aligned with project goals and best practices.”

Tech Lead realizuje swoją rolę poprzez aktywne wsparcie techniczne zespołu, projektowanie architektury oprogramowania oraz dbanie o zgodność rozwiązań z wizją projektu.

Tech Lead zajmuje się wszystkim, co związane z techniczną stroną projektu, w tym mentoringiem członków zespołu, podejmowaniem decyzji technologicznych oraz tłumaczeniem wymagań biznesowych na zadania techniczne.

Tech Lead zapewnia, że projekt jest realizowany zgodnie z najlepszymi praktykami technicznymi i standardami jakości. Gdy Project Manager odpowiada na pytania “Jak?” i “Kiedy?”, tak Tech Lead odpowiada na “Za pomocą czego?”.

Umiejętności i cechy

Umiejętności techniczne:

  • Znajomość technologii wykorzystywanych w projekcie
  • Umiejętność przeprowadzenia code review wraz z konstruktywnym feedbackiem
  • Dbanie o jakość kodu
  • Projektowanie architektury oprogramowania
  • Podstawy DevOps, CI/CD, infrastruktury Solvro
  • Podstawowa znajomość wzorców i best practices

Umiejętności miękkie:

  • Mentoring techniczny członków zespołu
  • Podejmowanie decyzji technicznych
  • Komunikacja złożonych konceptów technicznych (do osób technicznych i nietechnicznych)
  • Zdolność do kompromisów między jakością a czasem realizacji
  • Delegowanie zadań

Narzędzia:

  • Obsługa Git i GitHub
  • Podstawy obsługi GitHub Projects
  • Podstawy Google Workspace (Drive, Docs, Sheets, Slides, Gmail)
  • Obsługa Discord

Obowiązki

  • Przeprowadzanie code review wraz z konstruktywnym feedbackiem
  • Merge’owanie zmian na main branch
  • Deploy zmian na produkcję
  • Mentoring innych członków projektu
  • Decyzje technologiczne (wybór technologii)
  • ‘Tłumaczenie’ zadań (np. historyjki) od Project Managera na zadania techniczne (niskopoziomowe) i przekazywanie ich Członkom zespołu