Przejdź do głównej zawartości

Strategia KN Solvro

“Otwieramy drzwi do świata IT” ~ motto KN Solvro

Początki

W 2018 roku grupa studentów napędzona kreatywnością i chęcią tworzenia założyła Koło Naukowe Solvro. Od tamtego momentu, przez te lata nasza organizacja podejmowała coraz to nowsze inicjatywy. Zarządy zmieniały się, a wraz z czasem początkowa wizja koła zanikała.

W 2024 roku, po objęciu władzy przez VII Zarząd, przeprowadzono restrukturyzację. Pół roku później, podczas wyjazdu do Lubawki, powstał zarys działań. Pod koniec roku opracowano dokument LTSP (Long Term Strategic Plan), który wytycza ścieżkę dla przyszłych zarządów, przekładając wiedzę obecnych członków na wartościowe wnioski zawarte w planie.

KN Solvro ma przed sobą świetlaną przyszłość, jednak to przyszli członkowie i zarządy będą odpowiadać za jej pielęgnowanie oraz dalszy rozwój 🚀.

Nasze fundamenty

Wywodząc się z Politechniki Wrocławskiej, podążamy jej kierunkiem, jednocześnie definiując własną misję i wizję.

Misja

Jesteśmy mostem między teorią i praktyką, kształcąc kolejne pokolenia studentów napędzających innowacje na Politechnice Wrocławskiej.

Wizja

Wspieramy społeczność akademicką poprzez technologię, współpracę i wiedzę.

Wartości

Adaptujemy wartości Politechniki Wrocławskiej nadając im znaczenie odpowiadające naszej działalności.

Doskonałość

Dbając o jakość naszych rozwiązań używamy najnowszych technologii i pozostajemy w czołówce innowacyjnych organizacji studenckich.

Współpraca

Ciągle współdziałamy z innymi kołami naukowymi, jednostkami Politechnicznymi i organizacjami, tworząc rozwiązania wspomagające naszą społeczność.

Otwartość

Implementujemy innowację otwartą, gdzie większość naszego kodu jest open source, a nasze rozwiązania są publicznie dostępne.

Cele strategiczne

Obecnie nasze działania dyktuje długoterminowy plan strategiczny. Z misji, wizji i wartości wywodzą się cele strategiczne, taktyczne, a następnie operacyjne na dany okres.

S1. Cyfryzacja życia studenckiego PWR

Tworzymy rozwiązania od studentów dla studentów odgrywając kluczową rolę w informatyzacji Politechniki Wrocławskiej.

S2. Wspomaganie studentów w zakresie IT

Organizujemy warsztaty, wydarzenia oraz tworzymy zasoby edukacyjne, aby rozwijać kompetencje techniczne studentów.

S3. Stabilny wzrost i działanie KN Solvro

Dbamy zarówno o wewnętrzne przekazywanie wiedzy, kompetencji i władzy jak i o zewnętrzny obraz KN Solvro.

Z celów strategicznych wywodzą się cele taktyczne i operacyjne na dany okres, które kierują bieżącą działalnością KN Solvro.

Mierniki

Powyższe elementy wyznaczają kierunek działania. Zazwyczaj dopiero na poziomie celów operacyjnych i zadań pojawiają się konkretne rzeczy do realizacji. Chcąc realnie ocenić postęp działalności KN Solvro wyróżniamy szereg mierników (KPI) odnoszących się do poszczególnych sfer.

M1

Liczba użytkowników rozwiązań i aplikacji KN Solvro

M2

Liczba wyświetleń materiałów promocyjnych KN Solvro

M3

Liczba wydarzeń międzynarodowych, w których uczestniczyło KN Solvro

M4

Liczba wydarzeń międzynarodowych zorganizowanych przez KN Solvro

M5

Liczba wydarzeń krajowych, w których uczestniczyło KN Solvro

M6

Liczba wydarzeń krajowych zorganizowanych przez KN Solvro

M7

Liczba wydarzeń uczelnianych, w których uczestniczyło KN Solvro

M8

Liczba nagród zdobytych przez KN Solvro

M9

Liczba publikacji naukowych członków KN Solvro

M10

Liczba innowacyjnych rozwiązań wypracowanych przez KN Solvro

M11

Liczba informacji o KN Solvro, które ukazały się w mediach

M12

Liczba warsztatów, szkoleń, kursów i innych działań edukacyjnych prowadzonych przez KN Solvro

M13

Budżet KN Solvro, z naciskiem na środki finansowe i barter spoza Politechniki Wrocławskiej

M14

Liczba członków aktywnie działająca w KN Solvro

M15

Liczba członków działająca w innych strukturach np. RUOS, projekty naukowe, samorządy itd.

M16

Liczba partnerów z podziałem na wewnętrznych i zewnętrznych

Realizacja strategii

  1. W oparciu o powyższe fundamenty zarząd definiuje plan działania na daną kadencję, który składa się m.in z celów taktycznych i kluczowych inicjatyw.

  2. Przewodniczący Sekcji i Product Ownerzy definiują i odpowiadają za kwartalne cele operacyjne odnoszące się do poszczególnych celów i mierników.

  3. Wynikające z nich zadania są realizowane przez aktywnych członków.

  4. Po kwartale rozliczane są cele operacyjne i tworzone jest krótkie podsumowanie działalności.

  5. Pod koniec kadencji zarząd rozliczany jest z celów taktycznych i tworzone jest podsumowanie działalności.