Przejdź do głównej zawartości

Project Manager

Project Manager

Project Manager to lider i obrońca zespołu projektowego. W Solvro pełni rolę przywódcy służebnego, koncentrując się na wspieraniu zespołu i tworzeniu warunków do jego rozwoju.

“The value of project managers is not in their position, but in their ability to make everyone else better”

PM realizuje swoją rolę poprzez aktywne wsparcie zespołu, komunikację ze środowiskiem wewnętrznym i zewnętrznym oraz dbałość o postępy projektu zgodne z planem i wizją.

PM zajmuje się wszystkim ‘dookoła’ projektu, co nie jest związane z programowaniem (np. promocją projektu, kontaktem z interesariuszami).

PM zapewnia, że projekt przebiega zgodnie z kierunkiem ustalonym przez Opiekuna projektu. Gdy Opiekun projektu odpowiada na pytania “Co?” i “Czemu?”, tak PM odpowiada na “Jak?” i “Kiedy?”.

Umiejętności i cechy

Umiejętności techniczne:

  • Podstawy metodyk Agile (Kanban, Scrum)
  • Podstawy zarządzania projektami (planowanie, monitoring, analiza ryzyka)
  • Podstawy procesów wytwarzania oprogramowania

Umiejętności miękkie:

  • Przywództwo służebne
  • Budowanie zaufania i współpracy
  • Komunikacja i moderacja
  • Facylitacja spotkań
  • Zarządzanie konfliktami
  • Delegowanie zadań

Narzędzia:

  • Obsługa Discord
  • Obsługa Google Workspace (Drive, Docs, Sheets, Slides, Gmail)
  • Obsługa GitHub Projects
  • Podstawy GitHub (czym jest repozytorium? czym jest issue? czym jest pull request?)

Obowiązki

  • Tworzenie, aktualizowanie i archiwizowanie dokumentacji projektu
  • Komunikacja postępów projektu na Weekly
  • Komunikowanie (istotnych, wskazanych) aktualności z życia koła
  • Komunikacja z wewnętrznymi (np. zespół projektowy, sekcja promocji) i zewnętrznymi (np. Oficyna Wydawcznia, Dział Komunikacji PWr) interesariuszami
  • Zarządzanie projektem poprzez: harmonogramowanie, monitorowanie, analizę ryzyka
  • Zarządzanie współpracą z innymi sekcjami koła (np. sekcja promocji, sekcja UI/UX)
  • Wspieranie zespołu poprzez usuwanie przeszkód, zapewnianie potrzebnych zasobów, mentoring
  • Facylitacja spotkań zespołu (wizyjnych, weekly projektowych, integracji, retrospektyw)
  • Obrona zespołu i rozwiązywanie konfliktów
  • ‘Tłumaczenie’ kierunku projektu od Opiekuna projektu na zadania (np. historyjki) i przekazywanie ich Tech Lead’owi do sprecyzowania

Źródła

  1. Martin, S. A. (2015). To serve or not to serve: there is no question for a leader. Paper presented at PMI® Global Congress 2015—EMEA, London, England. Newtown Square, PA: Project Management Institute.