Przejdź do głównej zawartości

Jak wytwarzamy technologie w Solvro?

Intro

Hejka, Znajdujesz się na stronie, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces budowania rozwiązania technologicznego w Solvro.

Proces tworzenia technologii

1️⃣ Dokładne zebranie wymagań:

Plany, projekty, rysunki, konstrukcje

Należy zebrać dokładne (na poziomie inżynierskim) dokumenty ilustrujące wizje. Do takich dokumentów należą:

  • Rysunek techniczny *
  • Model 3D *
  • Animacje ruchu/działania
  • Dokładny opis słowny *
  • Fizyczne konstrukcje *

* - (z zaznaczonymi wymiarami, jednostkami, skalą i legendą)

W jaki sposób stworzyć takie dokumenty?

Rysunek techniczny

Najlepiej na papierze milimetrowym/programach umożliwiających rysowanie po siatce milimetrowej, narysuj szkielety (widoczne krawędzie) wg. wybranego układu.

Pamiętaj o dokładnym oznaczeniu wymiarów, jednostek, skali, zbioru elementów i ewentualnej legendzie.

Model 3D

Domyślnie, w Solvro korzystamy z Autocad Fusion 360 oraz Blender do tworzenia modeli 3D.

Ważne, aby eksportować projekt do plików wspierających zachowywanie skali.

Pliki gerber

Domyślnie, w Solvro korzystamy z Autocad Fusion 360 oraz KiCad

Dokładny opis słowny

Domyślnie, w Solvro karta projektu służy za dokładny opis słowny projektu i mogą w niej być zawarte dokładne wymiary i zachowania technologii, którą zamierzamy stworzyć

2️⃣ Budżet

Na podstawie zebranych dokumentów ilustrujących należy przeanalizować koszty projektu i ustalić priorytety. Należy również przeprowadzić analizę ryzyka w projekcie i przydzielić każdemu ryzyku odpowiedni priorytet.

W skład ryzyka wchodzi m.in.:

  • Uszkodzenie komponentów elektronicznych
  • Uszkodzenie narzędzi
  • Brak finansów na kontynuacje projektu

W skład kosztów wchodzi m.in.:

  • Koszt elementów elektronicznych * **
  • Koszt materiałów konstrukcyjnych (np. druku 3d) * **
  • Koszt budowy (np. lutowania) **

* - pieniężny

** - czasowy (aproksymowany)

3️⃣ Wytworzenie technologii

Ustalenie harmonogramu działań

Według priorytetów ustalonych w budżecie należy stworzyć harmonogram prac. Harmonogram prac może istnieć w dowolnej formie, natomiast ważne jest by taski na githubie miały dokładnie te same ustalone daty na dany etap prac.

Realizacja projektu

W trakcie prac prawie na pewno wystąpią opóźnienia, braki w finansowaniu, uszkodzenia komponentów etc. Żeby temu zapobiegać należy:

  1. Przeprowadzić szkolenia dla członków projektu, którzy nie są zaznajomieni z danym etapem / technologią.
  2. Wprowadzić redundantne zasoby - to znaczy do otrzymanego, wyestymowanego budżetu doliczyć kwotę / czas nadmiarowy stanowiący amortyzację przy niespodziewanym ryzyku