LED Cube - Handbook
Nasza wizja
Projekt LED Cube łączy technologię 3D, tworzenie aplikacji webowych oraz hardware, aby popularyzować trójwymiarowe kostki LED. Naszym celem jest nie tylko rozwój technologiczny, ale również integracja społeczności akademickiej i pasjonatów nowych technologii.
Czym jest LED Cube?
LED Cube to narzędzie dla studentów i entuzjastów programowania, pozwalające na eksperymentowanie z grafiką 3D i animacjami. Projekt integruje edukację z nowoczesnymi technologiami.
Na co zezwala?
Dzięki intuicyjnemu symulatorowi webowemu i wsparciu edukacyjnemu projekt inspiruje i angażuje szeroką grupę odbiorców, od studentów po profesjonalistów.
Znaczenie
Projekt ma znaczący wpływ na promocję innowacji na Politechnice Wrocławskiej oraz w środowiskach związanych z IT i elektroniką.
Historia projektu LED Cube
2024
- Maj: Rozpoczęcie projektu. Zespół KN Solvro zaczął prace nad aplikacją webową symulującą działanie kostki 3D.
- Gdzieś pomiędzy: Ukończenie pierwszej wersji symulatora animacji 3D.
- Listopad: Rozpoczęcie projektowania fizycznych modeli kostek LED.
2025
- Marzec: Zbudowanie prototypu pierwszej fizycznej kostki i showcase na DAS.
Nadchodzące
2025
- Maj: Udział w konferencji WIT-KoN z wystawami, grami i interaktywnymi pokazami.
- Wrzesień: Prezentacja projektu na “I love PWr” – interaktywna gra i animacje na żywo.
- Listopad: Finalizacja projektu i instalacja kostek LED w gablotach Politechniki Wrocławskiej.
Kluczowe elementy projektu
-
Symulator webowy:
- Aplikacja React.js z wykorzystaniem Three.js.
- Umożliwia tworzenie, eksportowanie i symulowanie animacji 3D.
- Strona projektu: LED Cube Simulator.
-
Fizyczne modele kostek LED:
- Konstrukcje 8x8x8 (512 voxeli).
- Sterowanie animacjami za pomocą symulatora webowego.
- Możliwość wykorzystania podczas wydarzeń, takich jak gry, symulacje i animacje muzyczne.
-
Innowacja:
- Możliwość budowy animacji 3D bez konieczności wydawania pieniędzy na sprzęt.
- Połączenie animacji 3D z fizycznymi modelami hardware’owymi.
Cele i odbiorcy projektu
Cele projektu
- Rozwój technologii trójwymiarowych LED oraz popularyzacja ich wykorzystania w edukacji i rozrywce.
- Automatyzacja budowy fizycznych kostek LED oraz budowa symulatora dostępnego online dla pasjonatów programowania.
Odbiorcy
Bezpośredni:
- Studenci Politechniki Wrocławskiej – edukacja i konkursy.
- Jednostki organizacyjne – promocja innowacji uczelni.
Pośredni:
- Artyści grafiki 3D – nowe możliwości tworzenia animacji.
- Entuzjaści elektroniki – inspiracja i rozwój wiedzy.
Działania projektowe
-
Budowa aplikacji webowej (2024):
- Powstanie symulatora do animacji 3D.
- Centralny punkt projektu umożliwiający eksperymenty użytkowników.
-
Rozbudowa symulatora (2025):
- Wprowadzenie kont użytkowników, funkcji zapisywania animacji i poradników.
-
Budowa fizycznych kostek LED:
- Tworzenie prototypów i integracja z aplikacją.
-
Promocja i wydarzenia:
- Pokazy na “I love PWr,” konferencjach, oraz interaktywne konkursy.
Ryzyka i sposoby przeciwdziałania
Ryzyko | Prawdopodobieństwo | Wpływ | Działania zapobiegawcze |
---|---|---|---|
Uszkodzenie urządzenia | Niskie | Wysokie | Budowa sprzętu w oparciu o łatwość serwisowania i niezawodność |
Trudność użytkowania | Średnie | Średnie | Opracowanie przyjaznego interfejsu użytkownika oraz poradników |
Zakłócenia w przesyle danych | Średnie | Krytyczny | Opracowanie protokołu z kontrolą błędu w oparciu o skalowalność |
Dokumentacja i dalsze plany
Dokumentacja projektu jest otwarcie dostępna na platformach:
Plan na przyszłość
- Synchronizacja wielu kostek z muzyką.
- Rozbudowa funkcjonalności symulatora o generowanie animacji wspomaganych AI.
- Udział w kolejnych wydarzeniach i tworzenie większych kostek LED.